BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at hjælpe os med at fastholde sygemeldte borgere på arbejdsmarkedet? I samarbejde med jobkonsulenterne vil du få en vigtig rolle i jobcenterets indsats for at fastholde sygemeldte borgeres tilknytning til arbejdsmarkedet.
Som virksomhedskonsulent i Jobcenter Frederikshavn er det vigtigt med stærke relationelle evner og en forståelse for at styrke jobcenterets kontakt med kommunens virksomheder og samarbejdspartnere samt at opbygge en tillidsbaseret relation til borgerne.
Velkommen til Job og Vejledning
Team Job og Vejledning består af omkring 50 engagerede og motiverede kollegaer. Afdelingen består af 4 teams: virksomhedsservice samt jobkonsulenter, der arbejder med hhv. dagpengemodtagere, sygedagpengemodtagere og jobparate kontakthjælpsmodtagere – derudover er der tæt sparring med fagkoordinatorerne. Du vil blive en del af virksomhedsservice.
Dine kollegaer er dygtige og der er et godt fællesskab både fagligt og socialt. Du vil få fagligt udfordrende opgaver og der er plads til, at du kan få indflydelse på dit eget arbejdsområde samt mulighed for supervision. Du kommer ind i en afdelingen, hvor de er fokus på godt arbejdsklima og arbejdsglæde i en travl og dynamisk hverdag.
Rammen for arbejdet i afdelingen er respekt for borgere, virksomheder og kollegaer samt kvalitet og dygtighed i arbejdet med at fremme den sygemeldtes tilknytning til arbejdsmarkedet, hvor din tilgang skal være coachende, koordinerende og proaktiv med udgangspunkt i den enkelte borgers mål i forhold til arbejde og uddannelse.
Hvilke opgaver skal du hjælpe med?
- Etablere virksomhedsrettede indsatser med fokus på fastholdelse og udvikling samt dokumentere indsatsen – herunder grundige og velskrevne beskrivelser af praktikker
- Udarbejde realistiske jobmål i samarbejde med borger, som understøtter et match mellem borgers kvalifikationer samt kompetencer og virksomhedernes behov
- Vejlede borgere og virksomheder om handicapkompenserende ordninger, og hvordan ordningerne kan benyttes
- Opsøgende kontakt til virksomhederne
- Sparre med kollegaer i arbejdet med at fastsætte konkrete jobmål samt deltage i fællessamtaler med borger og jobkonsulent
- Diverse administrative arbejdsopgaver
Hvad skal du kunne?
- Har en relevant uddannelse, en solid erfaring - gerne inden for beskæftigelsesområdet
- Har en bred viden om det lokale arbejdsmarked og jobmulighederne
- Kan opsøge, opbygge og fastholde virksomhedskontakter gennem et troværdigt og tillidsfuldt samarbejde
- Kan arbejde med en coachende tilgang
- Har gennemslagskraft og gode formidlingsevner
- Kan arbejde selvstændigt, men også indgå i et tæt samarbejde med kolleger
- Har godt humør og et positivt, helhedsorienteret menneskesyn
- Kendskab til lovgivningen og de muligheder, der findes, for at kunne tilrettelægge en individuel og målrettet indsats mod selvforsørgelse
- Rutineret bruger af IT og er indstillet på, at dokumentationsarbejde indgår som en naturlig del af arbejdet
Har du spørgsmål?
Du kan få flere oplysninger om stillingen hos afdelingsleder Heidi Juel Frederiksen på mail hejk@frederikshavn.dk / tlf. 9845 5695
Ansættelse
Stillingen er til besættelse pr. 1. oktober 2024 og ellers hurtigst muligt derefter. Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst samt ny løn. Kørekort til personbil er en forudsætning. Det er muligt at booke en af kommunens biler til tjenestekørsel.
Ansøgningsfristen er torsdag den 22. august 2024. Der afholdes samtaler i uge 35.
Vil du vide mere?
Organisationsplan
Jobcenter Håndbog
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederikshavn Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Frederikshavn Kommune, Rådhus Alle, 100, 9900 Frederikshavn
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6094212