BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Drømmer du om et ansvarsfuldt og udfordrende job, hvor du med din ledelse er med til at sætte meningsfuld retning - og følger op herpå - samt bidrager til tværfaglig udvikling af sociale indsatser inden for det specialiserede socialområde? Så skal du læse mere her om et spændende job som teamleder i Socialenheden i Center for Social- og sundhedsområdet i Frederikshavn kommune!
Socialenheden er myndighedsafdeling for voksne på handicap, psykiatri, misbrug og udsatteområdet (det specialiserede socialområde). Afdelingen varetager sagsbehandling med udredning (VoksenUdredningsMetoden), bevilling (afgørelser) og opfølgning på voksne borgeres støttebehov iht. Serviceloven (afsnit 5) samt misbrugsbehandling iht. Sundhedsloven. Socialenheden er organiseret med 1 afdelingsleder, 2 teamledere, 1 pædagogisk konsulent, 18 socialrådgivere og 2 udredningsmedarbejdere på misbrugsområdet, der er opdelt i 4 teams, som er hhv. Team afklaring, Team bostøtte, Team botilbud og Team misbrug og udsatte.
I Frederikshavn kommune har det specialiserede socialområde gennem de seneste år været i gang med en omfattende omstillingsproces, hvor vi på tværs af myndighed og udfører fx har etableret midlertidige, forebyggende og tidlige indsatser i Det Sociale Pitstop samt implementeret fælles praksis og visitationsgrundlag jf. Indsatskatalog på det specialiserede socialområde. Vi arbejder i den forbindelse også meget målrettet med den økonomiske styring samt datakvalitet. Aktuelt forbereder vi implementering af den recoveryorienterede VUM 2.0 tilsat en række fælles udviklingsprojekter sammen med bl.a. Psykiatrien Beskæftigelsesområdet og Socialpsykiatrien omkring E-kommune, Peer-to-peer støtte og fælles kompetenceudvikling mv.
Praksis og opgaver er kontinuerligt under forandring på socialområdet, og det kræver konstant forandringsparathed til nye måder at gribe borgersamarbejde og sociale indsatser professionelt an på. Som myndighed for mange borgere med svære og komplekse hjælpe og støttebehov har vi desuden et stort ansvar for, at borgere mødes af fagligt kompetente sagsbehandlere, som sikrer borgers retssikkerhed med afsæt i lovgivning samt kommunens serviceniveau og økonomiske ramme på området. Her skal den enkelte socialrådgiver mestre at balancere borgers individuelle behov over for faglige og økonomiske hensyn med afsæt i den enkelte borgers mål for udvikling.
Det kræver god ledelse både at drive den faglige udvikling med høj kvalitet i sagsbehandlingen samt være med til at bakke op i de komplekse borgersager. Det er her, der er brug for en fagligt stærk teamleder!
Arbejdsområder og opgaver for teamleder
Som teamleder er du med til at drive udvikling og implementering af ny praksis. Det gælder fx de nævnte udviklingsområder med implementering af VUM 2.0 og Fælles Faglig Begreber, udvikling af Peers-området som brobygning til indsatser i civilsamfundet samt ny strategi og indsats ift. Housing First på udsatteområdet. Du bliver i forhold til disse opgaver – og mange andre – en væsentlig medspiller i den faglige ledelse i Socialenheden.
Som teamleder skal du desuden være klar til følgende opgaver og ansvarsområder:
- At varetage ledelse af afdelingens teams, hvor du har ansvar for afholdelse af de ugentlige teammøder samt fælles sagsbehandlermøder. Ansvarsområder for de enkelte teams aftales nærmere med afdelingsleder og teamlederkollega
- At varetage en række koordinerende funktioner både internt i afdelingen og i forhold til eksterne samarbejdspartnere – fx overgangs- og samarbejdsmøder med hhv. Børne- og familieområdet, Kommunal Unge Indsats, Socialpsykiatrien, Jobcentret, Psykiatrien, PSP samarbejdet samt en række interne og eksterne botilbudsleverandører mv.
- At give sparring og bistå til et godt teamsamarbejde om komplekse sager i afdelingen og på visitationsmøder
- At bidrage til den faglige udvikling af området samt understøtte implementering af nye indsatser, lovgivning samt god økonomistyring på myndighedsområdet
- At indgå i den daglige ledelse af afdelingen, hvor du med god faglig ballast og organisatorisk tæft kompetent leder opad, nedad og til siden.
- At indgå i ledelsesarbejdet med afholdelse af MUS samtaler og trivselssamtaler
Vi forventer, at du som teamleder har en relevant socialfaglig uddannelse og kan være med til at tage ansvar for afdelingens daglige drift. Derudover forventer vi, at du er en teamleder, som motiveres af at udvikle den faglige og professionelle kvalitet inden for fagområdet sammen med øvrig ledelse og medarbejdere.
Det er en ambition, at vi med afsæt i fælles læring og god praksis kan udvikle os og kendes på indsatser og faglige tilgange med borgeren i centrum, som vi kan være stolte af i Socialenheden. Det er således meget vigtigt, at du har god organisatorisk forståelse samt gode samarbejdsevner, da en stor del af dit arbejde består i dialogbaseret samarbejde med både borgere, kolleger og eksterne samarbejdsparter, ikke mindst kommunens udførere på området.
Vi forventer kort sagt, at du er en erfaren og samarbejdsorienteret teamleder, der er parat til at tage ansvar og træffe beslutninger og med din indsats medvirke til at optimere såvel læringsbaseret teamsamarbejde og helhedstænkning iht. lovgivning, økonomiske rammer samt den faglige udvikling på socialområdet!
Hvis du kan genkende dig selv i ovenstående, så kan du til gengæld forvente:
- Arbejde i et godt tværfagligt miljø, hvor vi i høj grad arbejder læringsbaseret og ud fra, at vi er "hinandens forudsætninger".
- Arbejde inden for et myndighedsområde under udvikling, hvor du som teamleder skal bidrage til nye måder at løse tingene på.
- Gode muligheder for faglig og personlig udvikling i et tæt og fortroligt samarbejds- og udviklingsrum med afdelingsleder.
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst. Lønnen vil blive fastsat efter principperne om lokal løndannelse i henhold til stillingens funktioner og ansøgerens kvalifikationer.
Nærmere oplysninger om stillingen fås ved henvendelse til afdelingsleder Mette Brandt Pedersen på telefon 98455318
I forbindelse med opslaget af stillingen benytter vi elektronisk rekruttering. Derfor bedes du søge via nedenstående ansøgningsknap og her vedlægge oplysninger om uddannelse, tidligere beskæftigelse, eksamenspapirer m.m.
Ansøgningsfrist er den mandag den 23. oktober 2023
Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag den 27. oktober 2023. Der anvendes Garuda-test ved ansættelse af ledere. Anden samtale forventes afholdt 31. oktober 2023
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=41a27cfa)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederikshavn Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Frederikshavn Kommune - Socialenheden, Rådhus Alle, 9900 Frederikshavn
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5924092