Socialrådgiver til det specialiserede socialområde i Frederikshavn

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Drømmer du om et ansvarsfuldt og udfordrende job, hvor du både arbejder med rådgivning, sagsbehandling og udvikling inden for det specialiserede socialområde? Kan du sætte borgeren i centrum og sammen med borgeren finde løsninger? Så er du godt på vej til et spændende job i Socialenheden i Frederikshavn Kommune!

Socialenheden søger en erfaren, ansvarsbevidst og dedikeret socialrådgiver til at arbejde med myndighedsopgaver inden for det specialiserede socialområde, hvor målgrupperne er voksne borgere med psykisk lidelse, fysisk handicap, hjerneskade, misbrugsproblematikker, udviklingshæmning, autisme mv.

Den ledige stilling er i team botilbud, hvor opgaverne fortrinsvis er visitation og opfølgning i interne og eksterne botilbud samt tilsyn med borgere med dom. Stillingen er på 37 timer ugentligt.

Som socialrådgiver i Socialenheden bliver du en del af en velfungerende afdeling med engagerede og dygtige kollegaer - og en "god social ånd". Socialenheden er organiseret med 1 afdelingsleder, 2 faglige koordinatorer, 1 pædagogisk konsulent og 18 socialrådgivere, som har ansvar og myndighedskompetence iht. Sundhedsloven (misbrugsbehandling) og Servicelovens voksenbestemmelser (afsnit 5) til borgere inden for målgrupperne.

Socialenheden visiterer indsatser til de borgere, der har fået førtidspension, eller der er over 30 år. Socialenheden er organiseret med 4 teams, som er hhv.: Team bostøtte (midlertidige indsatser), der visiterer til socialpædagogisk bostøtte, aktivitets- og samværstilbud og ledsageordning; Team botilbud (varige indsatser), der visiterer længerevarende botilbud, dagtilbud, beskyttet beskæftigelse, kontaktpersonordninger, BPA-hjælpeordninger og merudgifter; Team afklaring, der visiterer til forebyggende og uvisiterede indsatser samt midlertidige botilbud samt Team misbrug og udsatte, der visiterer til alkohol- og stofbehandling samt de nævnte indsatser efter Servicelovens voksenbestemmelser.

Arbejdsområder og opgaver i myndighed på det specialiserede socialområde

Arbejdsopgaverne i myndighed på handicap-, psykiatri-, misbrugs- og udsatteområdet spænder vidt og er under stor omstilling. På området er der således bl.a. implementeret differentierede takster og indsatser i alle interne botilbud og på bostøtteområdet. Derudover er der også etableret nye og mere forebyggende og tidlige indsatser (jf. Servicelovens §§ 82 a og b) i Det sociale pitstop. Socialområdets visitationstilgang og indsatser er nærmere beskrevet i et visitationsgrundlag: Indsatskatalog på det specialiserede socialområde.

På socialområdet arbejdes der generelt ud fra en vision om, at vi skal understøtte, at borgerne kan være så selvhjulpne som muligt, så borgerne kan være mest muligt "herre i eget liv". Du skal have mod og lyst til at arbejde målrettet med de udviklingstiltag, der er behov for at myndighed fortsat løfter og udvikler kvaliteten i udredning, indsatsmål (SMARTE mål), afgørelser samt opfølgning på, at der er effekt og progression i de indsatser, der bevilges. 

Som socialrådgiver arbejder du med udredning af borgeres funktionsniveau og støttebehov iht. VoksenUdredningsMetoden. Du arbejder med målgruppevurderinger samt forhandling og dialog om takst og rette indsats ift. botilbud, bostøtte og dagtilbud samt opfølgning på de bevilgede indsatser både i interne og eksterne tilbud iht. lovgivningen og kommunens serviceniveau på området. Derudover er det også centralt i myndighedsarbejdet, at du fx deltager på: Rehabiliteringsmøder i samarbejde med beskæftigelsesområdet; på Én plans-møder i samarbejde med familieområdet eller i Det sociale pitstop, som er et forebyggende og uvisiteret tilbud fortrinsvis i samarbejde med Socialpsykiatrien.

Vi forventer, at du kan genkende dig selv i ovenstående, samt at du:

  • Har en relevant socialfaglig uddannelse som socialrådgiver eller socialformidler
  • Har erfaring med myndighedsarbejdet og lovgivning på det specialiserede socialområde
  • Har gode samarbejdsevner og arbejder anerkendende i tværfaglige arbejdsmiljøer både internt og eksternt
  • Kan arbejde systematisk og bevare overblikket når der er travlt
  • Kan tænke i helheder og medinddrager borgerne i din sagsbehandling
  • Kan arbejde selvstændigt og sætte dig ind i nye områder og udvikle dig i takt med ændringer inden for området
  • Er tydelig og ansvarsfuld
  • Er psykisk robust og rummer mennesker i sårbare situationer
  • Er en god og sikker formidler, både skriftligt og mundtligt

Kort sagt er du samarbejdsorienteret, parat til at tage ansvar og træffe beslutninger og med din indsats medvirke til den fortsatte udvikling af gode og helhedsorienterede indsatser sammen med borgerne og udfører på området.

Du kan forvente:

  • Arbejde i et godt tværfagligt miljø, hvor vi arbejder ud fra, at vi er "hinandens forudsætninger"
  • Arbejde inden for et myndighedsområde, og i en myndighedsrolle, der er under udvikling og byder på udfordringer og nye måder at løse tingene på
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • Dygtige og fleksible kollegaer
  • Mulighed for flextid og selvtilrettelæggelse naturligvis under hensyntagen til opgaverne i afdelingen

Yderligere oplysninger

Nærmere oplysninger om stillingen fås ved henvendelse til afdelingsleder Mette Brandt Pedersen på telefon 98455318 eller faglig koordinator Anne Roma Nielsen på telefon 98458467

I forbindelse med opslaget af stillingen benytter vi elektronisk rekruttering. Derfor bedes du søge via nedenstående ansøgningsknap og her vedlægge oplysninger om uddannelse, tidligere beskæftigelse, eksamenspapirer m.m.

Ansættelsesproces

Ansøgningsfrist er fredag den 26. maj 2023

Samtaler forventes afholdt tirsdag den 30. maj 2023

Stillingen er til besættelse pr. 1. juli 2023. 

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og ansøgers kvalifikationer.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=ee1f1869)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederikshavn Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Frederikshavn Kommune - Socialenheden, Rådhus Alle, 9900 Frederikshavn

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=ee1f1869&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5834422

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet