Sæt retning for opkrævningsprocesser hos Frederikshavn Kommune - Bliv en del af et dedikeret betalingskontor

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af et team, hvor en fast struktur og en stærk teamånd er en del af din dagligdag? Synes du, at kommunal opkrævning og teknisk systemopsætning er spændende arbejdsområder? Vil du være med til at sætte retning for vores opkrævningsprocesser i Frederikshavn Kommune?

Så er det dig, vi søger til vores betalingskontor!

Jobbet – hvem er vi?
Stillingen er placeret i Økonomi, som er en stabsfunktion til kommunaldirektøren. Afdelingen består af 27 medarbejdere, som er opdelt på to områder: Økonomi Drift og Økonomi Finans, som består af bogholderi og betalingskontor.

Du vil få ansættelse i betalingskontoret i Økonomi Finans, hvor du vil indgå i et tæt samarbejde med 3 kompetente kollegaer.

Betalingskontoret står for opkrævning og opfølgning på betaling af kommunens restancer. Bogholderiet står for den daglige drift af kommunens økonomisystem. Økonomi Drift er ansvarlig for den løbende budgetopfølgning og regnskabsaflæggelse. Vi har en uhøjtidelig og humoristisk omgangstone, og sætter en ære i at samarbejde på tværs, internt i afdelingen, med resten af kommunens centre og afdelinger og eksternt med vores mange engagerede samarbejdspartnere.

Dine opgaver
Som en del af Økonomi Finans, får du en central rolle i vores dag-til-dag drift af debitorsystemet, herunder:

  • Sagsbehandling med og controlling af kommunale krav, herunder afstemningsarbejde
  • Telefonisk kontakt med borgere og andre parter i opkrævnings- og inddrivelsesprocessen
  • Opsætning af opkrævningssystemet i KMD Opus Debitor
  • Kommunikation af svært tilgængeligt stof på en let forståelig måde
  • Varetagelse af finansrelaterede ad hoc-opgaver i samarbejde med betalingskontoret og bogholderiet.

Du vil i samarbejde med teamets øvrige medarbejdere være med til at fastholde og udbygge Økonomi Finans som et stærkt kompetencecentrum i kommunen inden for teamets fagområder.
 

Du har:

  • Lyst til at blive ekspert i opkrævning – dette gennem intern oplæring og eksterne kurser
  • Meget gerne kendskab til – og erfaring i - de anvendte fagsystemer KMD Opus Debitor, KMD Boliglån og KMD Structura og motoren bag det hele – SAP R/3
  • Gerne erfaring med at anvende og fortolke lovgivning på opkrævningsområdet 
  • En åben og imødekommende tilgang til nye arbejdsopgaver, finder det naturligt at tage ejerskab over dine opgaver, og søge sparring med kollegaer og eksterne samarbejdspartnere for at få løst opgaverne
  • Gerne en administrativ kontoruddannelse eller anden relevant baggrund med stærkt økonomisk præg.

Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Løn efter gældende overenskomst.
Arbejdsstedet er Frederikshavn Rådhus, Rådhus Allé 100, 9900

Ansøgningsfrist, samtaler og tiltrædelsesdato
Ansøgningsfristen er den 20. juni 2024. Samtaler forventes afholdt den 25. juni 2024. Stillingen ønskes besat 1. august 2024, eller efter aftale.
 

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Bo Kjelde på tlf. 2496 0915.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederikshavn Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Frederikshavn Kommune, Rådhusalle 100, 9900 Frederikshavn

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6062991

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet