Koordinerende rådgiver til Frederikshavn Krisecenter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ønsker du at varetage den koordinerende rådgivning for alle de frederikshavner borgere, der benytter sig af et krisecenter? Og brænder du for at give de kvinder, som tager ophold hos Frederikshavn Krisecenter en indledende vejledning og rådgivning, når de indskrives, samt en koordineret indsats når kvinderne etablerer sig efter endt ophold, så er dette job måske det helt rigtige for dig?

Frederikshavn Krisecenter er beliggende i Frederikshavn midtby og er organiseret under Frederikshavn Kommunes "Center for Familie".

Frederikshavn Krisecenter har plads til 4 kvinder og deres børn og har derudover også en akut plads. Krisecenteret tager imod kvinder og børn, der har været udsat for vold fra nære relationer. De kvinder, som oftest benytter tilbuddet, har i stigende grad, særdeles svære belastninger, der går i såvel fysiske, psykiske og sociale retninger.

Den koordinerende rådgivning gives i forhold til bolig, økonomi, arbejdsmarked, skole, daginstitutioner, sundhedsvæsen m.v. Rådgivningen sker når forberedelsen til udflytning fra krisecenteret påbegyndes, og gives, indtil kvinden og eventuelle børn er etableret i egen bolig.

Om dig

  • Du har interesse i det relationelle arbejde. Her er humør og tålmodighed guld værd.
  • Du har flair for administrative opgaver, da jobbet også kræver, at du søger boligindskudslån, boligstøtte, friplads til børn osv.
  • Du har redskaberne til at arbejde i et psykisk spidsbelastet miljø, hvor det falder dig naturligt at tale åbent med kolleger om dét, der er svært.
  • Du er ikke bange for det opsøgende arbejde, og har nemt ved at kontakte mennesker, du ikke kender.
  • Du ser det som en selvfølge at tage støvsugeren eller laver en portion frikadeller, når der er behov for det. 
  • Du vil beskrive dig selv som en frisk og kreativ sjæl, som nyder at have mange opgaver i gang, som du også sætter en ære i at følge til dørs. Der er nemlig mange du skal samarbejde og koordinere dit arbejde med.
  • Du skal have kørekort til personbil.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring inden for familiearbejde, evt. fra en familieafdeling, så ved du nemlig meget om det, du skal vide.

Du får 4 kolleger, som elsker deres arbejde, og som vil gøre alt for, at du bliver en del af et fagligt specialiseret team. Derudover er der tilknyttet en stor gruppe af engagerede frivillige medarbejdere, som medvirker til den daglige opgaveløsning.

Yderligere oplysninger

Stillingen er på 32 timer om ugen med forskellige arbejdstider og med tidspunkter, hvor du arbejder alene.

Har du lyst til at vide mere om jobbet, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Inge Bergstedt på inbn@frederikshavn.dk eller på mobil 51 34 42 21.

Ansættelsesproces

Send os din ansøgning senest 21. november 2023.

Samtaler vil blive holdt tirsdag den 28. november 2023.

Der vil blive indhentet straffe og børneattest i forbindelse med ansættelse. 

Ansættelse sker pr. 1. januar 2024.

Aflønning sker efter gældende overenskomst.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=88065c3c)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederikshavn Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (8-35 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Frederikshavn Kommune - Kvindekrisecenteret, Kong Christians Alle, 9900 Frederikshavn

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5937959

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet