I Center for Sundhed og Pleje i Frederikshavn Kommune søger vi en dedikeret leder til nyoprettet stilling som assisterende leder i området Team demens og Team udvikling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at påtage dig et ledelsesansvar, hvor du sammen med leder arbejder målrettet og ambitiøst ud fra Center for Sundhed og Plejes værdigrundlag og kvalitetsstandard, og hvor du samtidig er med til at fastholde og styrke vores i forvejen gode arbejdsmiljø, så læs meget gerne videre!

Velkommen til Team demens og Team udvikling 

Teams demens består af et tværfaglig teams med demenskoordinatorer, som dækker hvert deres geografiske område, en faglig koordinator, en fysioterapeut, en psykolog og en ergoterapeut. Teamet hjælper borgere med en demenssygdom og deres pårørende med at have en god hverdag og livskvalitet både til borgere i eget hjem og borgere på plejecenter. 

Derfor har teamet også et tæt samarbejde med hjemmeplejen, plejecentrene, og aktivitetscentrene. 

Team Udvikling arbejder med varierende sundhedsfaglige udviklingsprojekter, der alle handler om at understøtte og udvikle plejen. Vi er en gruppe, som repræsenterer alle uddannelser og kompetencer inden for sundhed og pleje, og bl.a. arbejder med sundhedsfaglige udviklingsprojekter, supervision og understøttelse fra Indsats sunde arbejdsfællesskaber, projekt faste teams i hjemme- og sygeplejen, E-kommune og Elevområdet bestående af SOSU personale og sygeplejerskestuderende.

Dit ansvarsområde

Det er vigtigt at understrege, at du det meste af din tid vil arbejde som faglig leder i området Team demens. Demensområdet er stort og komplekst, vi oplever stor fokus netop her fra pårørende og personale, som ofte står i svære og komplekse problemstillinger, som kræver stor menneskelig forståelse og faglighed.

Derfor er det vigtigt, at du påtager dig et ansvar for at sikre at mål, rammer, kontrakt og strategier på området efterleves og håndteret fagligt og med stor respekt og medmenneskelighed.

Det er dog vigtigt at fremhæve, at Team demens og Team udvikling er en samlet enhed, som repræsenterer alle uddannelser og kompetencer inden for sundhed og pleje, derfor vil du her kunne få sparring, dele viden og samarbejde omkring hele sundhedsområdet. Netop det sætter vi pris på og styrkes igennem.

Dine opgaver

Dine opgaver vil primært ligge hos Team demens, hvor du i samarbejde med leder vil være ansvarlig for den faglige ledelse af personalet, medvirke til ressourceallokering, planlægning, koordinering og optimering. 

Du vil blive involveret i flere processer og arbejdsgange, herunder faglige møder, udviklingsmøder, interne og eksterne projekter, og du skal stå for undervisning og udviklingsdage af både interne personaler og eksterne interessenter. Du vil desuden få en stor rolle i kontakt til og uddannelse af pårørende.

Da dine opgaver ofte tager udgangspunkt i fagligheden, er det vigtigt, at du deltager i dele af medarbejdernes udviklingssamtaler, hvor det findes relevant. 

Du skal samarbejde med leder omkring personaleprocessen på tværs af Team demens og Team udvikling, herunder rekruttering til onboarding, ligesom du indgår i et fælles ansvar for driften. Du vil have ansvaret for driften, når leder ikke er tilgængelig bl.a. ved deltagelse på ledermøder, tage imod henvendelser mf. Samtidig vil du skulle deltage aktivt i samarbejdet i vores LokalMED.

Ansvarsområde tegnes og opgaver løses naturligvis i et tæt parløb med leder.

Hvem er du?

Du skal have en sundhedsfaglig baggrund, gerne fra et job med tilknytning til arbejdet på demensområdet.

Du har måske arbejdet med ledelse før, men det er ikke et krav.  Måske har du ledet projekter, måske har du vist, at du nemt opnår følgeskab, både fagligt og menneskeligt. Grunden til ønsket om at arbejde med ledelse kan udspringe af meget, og vi glæder os til at høre om din motivation.

Det, der er vigtigt for os, er, at du kommunikerer klart og tydeligt, og at du forstår at forventningsafstemning er essentielt for gode resultater. Du har i tidligere jobs vist gode samarbejdsevner med borgere, pårørende, personale, kolleger, samarbejdspartnere og frivillige. Du skal have sans for planlægning, da din hverdag bliver travl, og du skal kunne være rollemodel og inspirator på dit felt.

Det får du hos os

Vi sørger for, at du får en god introduktion og oplæring, hvor vi tager udgangspunkt i dig og dit ståsted. Du vil få imødekommende kollegaer i en kompetent og ambitiøs gruppe.

Vi lover dig, at du vil blive set og hørt i et konstruktivt samarbejde, og at vi løbende har fokus på faglig udvikling.

Hos os er ordentlighed, god og konstruktiv dialog og respekt ikke bare tomme nøgleord, men et krav, vi stiller til os selv - på den måde glider vores travle hverdag meget nemmere. Trivsel og arbejdsmiljø har stor bevågenhed i hele Frederikshavn Kommune, og derfor også hos os.

Frederikshavn Kommune tilbyder kurser og events for alle ansatte, som kan tilgås gratis i din fritid, ligesom der findes mulighed for at leje ferieboliger og blive medlem af en velfungerende kunstforening.

Stillingen er på fuld tid. 

Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. 

Inden ansættelse skal der fremvises straffeattest, ligesom vi efter aftale indhenter referencer.

Der vil være samtaler i uge 4 2024.

Mere nysgerrig?

Vil du vide mere om jobbet, er du meget velkommen til at kontakte leder Britt Bengtsen på telefon 22 31 45 63 mellem 8 og 10 eller på mail: Brbe@frederikshavn.dk 

Du kan desuden læse mere om Frederikshavns Kommunes overordnede rammesætninger LINK til de 4 rammesætninger.

Vi håber, du er fristet og kan starte i stillingen snarest, vi glæder os til at høre fra dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederikshavn Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Frederikshavn Kommune, Rådhus Alle, 100, 9900 Frederikshavn

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5965903

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet