Hos Line sælges der dagligvarer med hjertet på det rette sted: "For mig er det vigtigste, at mine folk bliver anerkendt"

Købmand Line Dannow har nu været selvstændig Rema 1000 købmand i 2 år. Med 40 ansatte, arbejder Line målrettet for at skabe en arbejdsplads, hvor alle tager ansvar og vokser med deres opgaver (Foto: Privat)
Profilbillede
dato

Købmand Line Dannow står bag REMA 1000 på Frederikshavn Station. Line, der tidligere havde drømt om at blive sygeplejerske, fandt sin passion for købmandsfaget efter et sabbatår i en butik.

"Jeg troede tidligere at jeg skulle være sygeplejerske, fordi jeg elsker at arbejde med mennesker. Jeg tog et sabbatår i butik og fandt ud af at man kan arbejde med mennesker på mange måder! Jeg har tidligere været souschef i Rema 1000 - og fik øjnene op for købmandsdrømmen," fortæller den lokale købmand.

Hun har nu været købmand i to år. Med 40 ansatte, arbejder Line målrettet for at skabe en arbejdsplads, hvor alle tager ansvar og vokser med deres opgaver.

Lines primære motivation som købmand er at arbejde med mennesker og se deres udvikling - både personligt og i det daglige arbejde - og hun elsker at se sine ansatte vokse med ansvaret:

"Jeg får det vildeste sus af at se udvikling - at kunne skabe selvtillid i andre mennesker er fantastisk. For mig er det vigtigste at mine folk bliver anerkendt for deres hårde arbejde. Uden dem ville min forretning ikke kunne stå."


Rikke (souschef) og Nicolai (lukkeansvarlig) er en del af teamet hos i REMA 1000 Frederikshavn Station (Foto: Privat)

"Vi sælger dagligvarer med hjertet på det rette sted"
I REMA 1000 Frederikshavn Station sælger de dagligvarer med sloganet, "Vi sælger dagligvarer med hjertet på det rette sted." Butikken adskiller sig i en by, der i forvejen er fuld af dagligvarebutikker, ved at skabe en særlig relation til kunderne gennem personlige interaktioner og lokale events.

"Det handler om at kunne gøre en forskel på anden vis," understreger Line, og fortsætter:

"Hos mig skal kunderne føle sig hjemme, og det vil de nemmest kunne, hvis de kender os personligt. Derfor betyder det meget for mig, at de får et indblik i vores hverdag i ny og næ."


Lindy (fleksjobber) - her fejrer butikken hans fødselsdag (Foto: Privat)

REMA 1000 Frederikshavn Station arrangerer derfor ofte aktiviteter som plantemarkeder, græskarskæring og julemandsbesøg for at engagere kunderne og skabe en oplevelse udover det sædvanlige.

deres Facebookside deler de ofte historier fra hverdagen, så kunderne kan følge med og blive en del af butikken på en mere personlig måde.

"Vi har mange dygtige konkurrenter i Frederikshavn, men jeg tror på at vi kan vinde omsætning, ved at skabe en relation udover det sædvanlige til vores kunder. De kender vores navne og får tit en sludder for en sladder - og vi ELSKER det," siger Line med et stort smil.

En solstrålehistorie, der bringer smil på læben
Virksomhedens kerneværdier indebærer socialt ansvar og plads til alle. REMA 1000 Frederikshavn Station har mange succesoplevelser med ansatte, der udvikler sig udover det sædvanlige.

En sådan solstrålehistorie er Michelles rejse. Michelle lider af borderline, stress og angst og var tæt på førtidspension.

Med støtte fra Line gik Michelle fra ikke at kunne håndtere et arbejde til nu at møde op tre gange ugentligt.


Michelle er gået fra ikke at kunne overskue et arbejde, til nu at møde på en arbejdsplads tre gange ugentligt (Foto: Privat)

"Det har givet mig en mere struktureret hverdag, som er med til at give mig ro i fritiden. Jeg har fundet ud af at det kan være hyggeligt og sjovt at gå på arbejde. Jeg har gode kollegaer, som giver mig en masse tryghed til at komme igennem de hårde dage," fortæller Michelle efter kun få uger i praktik, tilbage i november måned.

Siden da har Michelle også lært at sidde i kassen og har kun udviklet sig endnu mere, hvilket bringer en enorm stolthed frem i Line:

"Det er SÅ sejt! Michelle er gået fra at skulle have førtidspension - til at kunne varetage et fleksjob. Med den rette viljestyrke og de rigtige rammer - så kan man nå ekstremt langt. Det er Michelle et glimrende eksempel på! Vi er meget stolt af hende."

Glade ansatte giver glade kunder
Line Dannow tror på, at glade ansatte giver glade kunder, og gør en stor ære i at vise, hvad de ansatte betyder for virksomheden.

"Jeg vil sige at vores største værdi er at vi passer på mennesker. Min største kompetence er at jeg rummer dem, som de er. Uden mine ansatte - så kan min virksomhed intet. Uden dem - så var jeg ikke købmand. Jeg vil gå langt for dem alle sammen, og dét er min største styrke."

Kunderne må derfor ikke være i tvivl om, hvilke værdier der får hjertet til at banke i REMA 1000 Frederikshavn Station. Derfor står personalet med åbne arme overfor deres kunder:

"Vi står med åbne arme overfor vores kunder og sammen med vores sociale ansvar, så tror jeg virkelig på at det gør en forskel. Sådan gør vi os bemærket i en by fyldt med dagligvarebutikker! Glade ansatte giver glade kunder," slutter Line med at sige.


Tobias (fleksjobber) og Hanne (salgsleder) er også to af dem, du møder i REMA 1000 på Frederikshavn Station (Foto: Privat)

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: REMA 1000 Frederikshavn Station