BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du udvikle dine chefkompetencer og gennem daglig ledelse af tre koordinerende elementer være med til at gøre en forskel for vores sejlende enheder? Kunne du tænke dig en stilling med ansvar og indflydelse for at sikre vores enheder de bedste logistiske betingelser for deres indsættelse? Og vil du indgå i en dynamisk ledelsesgruppe, der arbejder for at udvikle og optimere Flådestationen til støtte for de sejlende enheder i hverdagen samt i krise og krig? Så har du nu muligheden for at søge stillingen som Chef for Operativ Støttesektion ved Flådestation Frederikshavn.
Om os
Som en del af 3. Eskadre er Flådestation Frederikshavns kerneopgaver at yde logistisk støtte til Søværnets skibe og myndigheder, Host Nation Support til allierede enheder samt operativ drift af flådestationen. Vores evne til at yde service er omdrejningspunktet for vores daglige virke. Vi er altid klar til at støtte Søværnet, Forsvaret og NATO; døgnet rundt, året rundt og overalt i verden.
Flådestation Frederikshavn består af en ledelse, to sektioner, hhv. Operativ Støttesektion og Basesektion samt et Garnisonselement; vi er i alt 90 medarbejdere.
Vi er stolte af at være servicemindede, professionelle, og arbejder med frihed under ansvar. Størstedelen af opgaveløsningen er tværgående med bidrag fra flere, hvilket kræver gode samarbejdsevner og helhedsorientering.
Om stillingen
Du er sektionschef for kompetente, fagligt dygtige og selvstændige civile og militære medarbejdere fordelt på tre elementer hhv. Planlægningselementet, Single Point of Contact Elementet samt Kommunikation- og Publikationselementet; hver med en leder i spidsen. Du leder sektionen gennem dine tre elementledere. Du har i det daglige virke meget tæt dialog og sparring med Flådestation Frederikshavns øvrige ledergruppe, som du er en del af.
Du arbejder tæt sammen med Flådestation Frederikshavns anden sektion og elementer samt vores søsterorganisation Flådestation Korsør, samt den øvrige del af Forsvarets støttestruktur, herunder Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste, Supply Chain Division og Joint Movement and Transportation Organisation, med henblik på at fastholde og videreudvikle servicekvaliteten til flådestationernes brugere med det formål at skabe de mest optimale betingelser for de operative enheder.
Du er ansvarlig for, at sektionen løser de pålagte opgaver samt at sektionen løbende udvikler og tilpasser sig de operative behov, hertil Søværnets og Forsvarets udvikling generelt. Du får brug for evnen til at skabe sammenhæng på tværs af fagområder og arbejde med en helhedsorienteret tilgang til opgaveløsningen, idet sektionens primære opgaver med levering af operativ logistik stiller store krav om koordination og prioritering.
Du indgår i tørn som flådestationens Vagthavende Officer på tilkald, hvor du skal kunne give fysisk fremmøde inden for et givent varsel. Det kan i begrænset omfang forekomme, at du er med til at inddække som logistisk bagvagt i dagtimerne (læs: daglig Vagthavende Officer)
Du har stor indflydelse på egen tjeneste og gennem god planlægning, frihed under ansvar og fleksibilitet findes løsningerne.
Rejseaktivitet primært i Danmark. Deltagelse i Forward Logistic Sites og udsendelse med vores Maritime Støtteelementer eller lignende kan forekomme; hvilket er med til at kombinere ”kontordagene” med praktik i felten. En god balance!
Der vil være et overlap med nuværende chef for Operativ Støttesektion, som indledningsvis åbner en særlig mulighed for overlevering, udvikling af opgaveløsningen samt individuelle kompetencer.
Om dig
Du skaber sammenhænge på tværs af fagområder og arbejder med en helhedsorienteret tilgang til opgaveløsningen. De tre hovedopgaver Planlægning, Single Point og Contact, samt Kommunikation, Krypto og Publikation har nødvendighed af intern koordination og prioritering, som du mestrer. Det forventes, at du er opsøgende og derigennem skaber den naturlige kobling mellem elementernes arbejdsområder, kundernes behov samt den operative virkelighed ombord på Søværnets enheder.
Du har en baggrund som officer i Søværnet og har som udgangspunkt gennemgået Videreuddannelsestrin II/Ledere (VUT-II/L), Master i Militære Studier (MMS) eller tilsvarende uddannelse. Muligvis er du kaptajnløjtnant og godt i gang med at kvalificere og uddanne dig til næste niveau, hvilket du er vurderet egnet til. Hvis du er kaptajnløjtnant og ikke har gennemført MMS eller tilsvarende kan muligheden for at indgå en uddannelsesaftale ske efter aftale med Søværnskommandoen. Vurderes du egnet, vil du i perioden frem til en udnævnelse i stillingen, bestride denne som funktion i højere stilling.
Som person er du udadvendt, initiativrig, struktureret, selvstændig, proaktiv, skrivestærk og har gode samarbejdsevner. Du er engageret, tager fat inden noget falder ned mellem to stole, og er ikke for fin til selv at smøge ærmerne op. Du kan begå dig på flere niveauer og fremgår altid som det gode eksempel.
Du holder af at udvikle og motivere dine medarbejdere, ligesom du forstår styrken ved synlig ledelse.
Du er ressourcebevidst, og det falder derfor naturligt for dig at prioritere mål og midler. Du er en stærk og vedholdende kommunikator, som formår at formidle budskaber og informationer. Du skaber en naturlig kobling mellem den hjemlige logistiske struktur og den operative virkelighed ombord på Søværnets enheder.
Du har organisatorisk helhedsforståelse og kan arbejde både selvstændigt såvel som i mindre grupper og fora. Funktionen fordrer en bred kompetenceprofil og god dømmekraft, hvor samarbejde er en forudsætning, og du forstår styrken ved at oprette og vedligeholde gode relationer både internt og til vores eksterne samarbejdspartnere.
Om du er tekniker eller taktiker er ikke afgørende. Det er dog en fordel, hvis du i løbet af din tjeneste har stiftet bekendtskab med Forsvarets forsynings- og/eller vedligeholdelsessystem, ligesom erfaring med sagsbehandling, analytisk arbejde, udfærdigelse af notater og arbejde i WorkZone og SAP er ønsket.
Ansættelsesvilkår
Stillingen besættes efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du består og vedligeholder Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger er fuld egnet til udsendelse i internationale operationer.
Der er mulighed for forhandling af personligt tillæg i forbindelse med ansættelsen.
Der er tale om en fast stilling ved Flådestation Frederikshavn, 3. Eskadre med fast tjenestested i
Frederikshavn.
KONTAKT OG ANSØGNING
Er du interesseret eller ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte nuværende stillingshaver chefen for Operativ Støttesektion OK Heinrich Asbjørn Evers på telefon 7285 6020, e-mail 3E-FRH-CHOSS@mil.dk eller nærmeste leder og næstkommanderende ved Flådestation Frederikshavn OK Tommy Pedersen på telefon 7285 6002, e-mail: 3E-FRH-NK@mil.dk.
Alternativt chefen for Flådestation Frederikshavn KK Jan Landberg Svendsen på telefon 7285 6001, e-mail: 3E-FRH-CH@mil.dk.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Camilla Boye ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail FPS-CAB@mil.dk, eller telefon 7281 9192.
Ansøgningsfristen er 24. februar 2024, og samtaler gennemføres snarest herefter. Stillingen er ledig til besættelse derefter i koordination med din nuværende chef. Hvis du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
Vi beder dig om at søge stillingen via linket ”Send ansøgning”. Det anbefales at vedlægge CV, evt. FOKUS samt øvrige bilag med relevans for stillingen sammen med ansøgningen.
Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.
Om 3. Eskadre
3. Eskadre i Søværnet omfatter spændende og alsidige arbejdspladser, på sejlende enheder såvel som landtjenestesteder.
I 3. Eskadre får du ansvar og anerkendelse, samt stor mulighed for personlig og faglig udvikling.
Eskadrens opgaver omfatter sømilitære opgaver med særligt fokus på farvandene i og omkring Danmark, herunder myndighedsopgaver af permanent karakter samt civilt relaterede samfundsnyttige maritime opgaver. 3. Eskadre enheder løser Søværnets nationale opgaver 24/7/365.
Den største del af eskadrens enheder er beskæftiget med overvågning, suverænitetshåndhævelse, miljø- og transportopgaver samt søredning. Eskadrens enheder er desuden beskæftiget med uddannelse af kadetter.
Ud over de mange skibe er 3. Eskadre endvidere ansvarlig for drift af flådestationerne i Frederikshavn og Korsør, Kystredningstjenesten samt Søværnets Overvågningsenhed, med decentralt placerede enheder rundt om i landet.
3. Eskadre passer på Danmarks farvande – altid!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederikshavn Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Flådestation Frederikshavn, Flådestationen , 9900 Frederikshavn
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5973473