BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
• Kunne du tænke dig et udfordrende job som næstkommanderende på et inspektionsfartøj?
• Er du klar til en spændende og afvekslende hverdag med både ledelsesmæssige, personelmæssige og navigatoriske udfordringer?
• Kan du lide at sejle og arbejde tæt på Grønlands storslåede natur og er du ikke afskrækket af en fast tørn med 8 ugers sejlads efterfulgt af 8 ugers fri?
Så er du måske vores nye næstkommanderende.
Om os
Inspektionsfartøjet KNUD RASMUSSEN opererer primært i området omkring Grønland. Som regel bliver vinterperioden brugt langs Grønlands vestkyst og sommerperioden med en forskydning til Thuleområdet eller Østgrønland for støtte til Slædepatruljen Sirius.
Opgaverne er varierede og omfatter bl.a. suverænitetshævdelse, fiskeriinspektion, isbrydningsassistance, søredning, søopmåling samt støtte til forskere.
KNUD RASMUSSEN patruljerer hele året, og indgår i beredskabet under Arktisk Kommando. Hverdagen ombord varierer meget afhængig af lokale is- og vejrforhold, som altid vil have indflydelse på den planlagte sejlads. Vi forsøger at bibeholde en vis grad af ressourcer i besætningen og sejler derfor kun i døgndrift, når det er operativt nødvendigt.
Den samlede besætning er inddelt i 2 hold (A og B besætning) på hver 19 personer med en typisk udmønstringsperiode på 8 uger efterfulgt af en friperiode på 8 uger. Besætningerne skifter ud fra individuelle fastlagte personelplaner og begge besætninger er derfor blandet sammen uden hensyn til A eller B.
Du vil således indgå i en skifteplan, som planlægges for ét år af gangen med din personlige NK makker, og du får derved stor indflydelse på din egen tørn og udviklingsmuligheder.
Vi er en arbejdsplads med en uformel tone hvor professionalisme, humor og en god omgangstone er i højsædet. Vi tror på, at der er en sammenhæng mellem personlig trivsel og leverede resultater, så for at kunne præstere på toppen forudsætter det, at hvert enkelt besætningsmedlem har det godt ombord. Vi tillægger det derfor stor værdi, at alle kan indgå i et tværfagligt samarbejde, hvor vi hjælper hinanden uanset fagområder og militær rang.
Om stillingen
Du er som næstkommanderende chefens stedfortræder og fungerer endvidere som forvaltningsofficer, operationsofficer og vagtchef. Derudover er næstkommanderende ansvarlig for skibets hospital, Flight Deck Officer, våbenofficer og sikkerhedsofficer.
Du bliver en vigtig del af et professionelt team på 5 officerer og 2 mellemledere, som sammen skal sørge for at skabe de bedste rammer i forhold til opgaveløsning for skib og besætning.
Sejladsmønsteret er som udgangspunkt to måneder ude og to måneder hjemme. Besætningen skifter dråbevis, hvilket sikre kontinuerlig erfaring ombord. Udskiftningsdatoerne for kommende år bliver fastlagt sidst på året, og sejlplanen udarbejdes i samarbejde med skibets anden næstkommanderende. Derved får du selv en stor grad af indflydelse på sejladsmønstret, og du og din makker kan planlægge jeres tørn op til et helt år ud i fremtiden.
Om dig
Du er kaptajnløjtnant og uddannet taktisk officer i Søværnet. Alternativt er du erfaren premierløjtnant og kan realkompetenceafklares til næste niveau.
Du føler dig sikker i rollen som leder, men ønsker også udfordring og udvikling i dit ledelsesvirke. Det falder dig naturligt at agere chefens stedfortræder, og du har gerne ambitioner om chefvirke i Division 19 på sigt.
Du har solide navigations- og sømandskabsmæssige kundskaber og gerne sejladserfaring fra Nordatlanten samt kendskab til indenskærs sejlads på f.eks. Grønlands vestkyst.
Du er i stand til at arbejde selvstændigt, og kan se dig selv som en del af, og leder for, en mindre organisation, hvor alle udfylder nøglefunktioner om bord. Det er vigtigt, at du er motiveret og i stand til at arbejde i et miljø, hvor 19 mænd og kvinder skal få hverdagen til at fungere langt væk fra familien i længere perioder.
Ansættelsesvilkår
Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner/kaptajnløjtnanter.
Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Hvis du er premierløjtnant og ikke har gennemført Føringskursus/VUK eller anden relevant uddannelse på tilsvarende niveau, vil der være mulighed for at indgå en uddannelsesaftale. Aflønning i stillingen vil i så fald ske efter reglerne om midlertidig funktion i højere stilling. Udnævnelse og overgang til varig ansættelse som kaptajn/kaptajnløjtnant kan finde sted, når uddannelseskravet er opfyldt og ved styrelseschefens godkendelse.
Som ansat på Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
KONTAKT OG ANSØGNING
Du er meget velkommen til at høre mere om stillingen hos cheferne: Søren Dreijer: Tlf. +4551708460, e-mail: 1EKNUD-CHA@mil.dk eller Christian Aasted: e-mail 1EKNUD-CHB@mil.dk. Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du ringe til HR-konsulent Britt Holde på telefon 728 19143.
Ansøgningsfristen er den 10. september. Ansøgningen sendes elektronisk via linket ”send ansøgningen”. Efter ansøgningsfristens udløb vil vi gennemføre en kvalitativ vurdering af ansøgerne og evt. indkalde til samtale.
Stillingen er ledig til besættelse fra 1. oktober 2023 eller så hurtigt som muligt derefter. Dog kan der efter aftale ventes på den rette medarbejder.
Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale. FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM 1. ESKADRE
1. Eskadre omfatter spændende og alsidige funktioner på sejlende enheder, hvor vi fortrinsvis er fokuseret på det arktiske og Nordatlantiske område. Vi løser en bred vifte af Søværnets opgaver året rundt. Opgaverne er blandt andet det militære forsvar af Grønland og Færøerne, overvågning, suverænitetshåndhævelse, søredning og fiskeriinspektion. Andre af vores enheder er beskæftiget med varetagelse af sø opmåling i danske og grønlandske farvande samt sejlads med Kongeskibet. Hos os får du en fremtid på gyngende grund med unikke oplevelser og gode kolleger i den nordlige del af Kongeriget samt mulighed for stor personlig og faglig udvikling.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederikshavn Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Flådestation Frederikshavn, Flådestationen 1, 9900 Frederikshavn
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=185282&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5896768