Dedikeret Controller søges til Økonomi - Frederikshavn Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kunne du tænke dig en central rolle i en dynamisk afdeling?

Har du lyst til at være med til at skabe endnu større overblik over en kompleks økonomi? Har du gode formuleringsevner, har du lyst til at levere økonomisk sparring til det administrative og politiske niveau? Har du mod på, og kompetencer inden for arbejdet med regnskabs- og budgetprocesser, styring og analyserelaterede opgaver i en politisk styret organisation?

Så har vi jobbet til dig.

Jobbet - hvem er vi?

Stillingen er placeret i Økonomi, som er en stabsfunktion til kommunaldirektøren. Afdelingen består af 28 medarbejdere, som er opdelt på to områder: Økonomi Drift og Økonomi Finans, som er opdelt i bogholderi og betalingskontor.

Til daglig vil du blive en del af Økonomi Drift, hvor du vil indgå i et tæt samarbejde med 14 kompetente kollegaer.

I Økonomi Drift er omdrejningspunktet den løbende budgetopfølgning samt regnskabsaflæggelsen, begge dele i tæt samarbejde med kommunens centre og afdelinger. Vi har fokus på at skabe et fleksibelt og uformelt arbejdsmiljø med højt til loftet, hvor alle trives.

Dine opgaver

Som en del af Økonomi Drift, får du en central rolle i den løbende økonomistyring, herunder: 

  • Planlægning, koordinering og opfølgning på kommunens økonomiske aktiviteter. 
    • Dine arbejdsområder vil være Center for Ejendomme, Park og Vej, Center for Teknik og Miljø samt Center for Sundhed og Pleje. 
    • Du vil desuden få en særligt koordinerende funktion på to af de tre fagudvalgsområder, centrene dækker. 
  • Controlling, hvor du monitorerer og evaluere økonomiske resultater, identificere eventuelle afvigelser fra planen og udarbejder indstillinger til, hvordan der kan rettes op på disse.
  • Bistand ved udarbejdelse af kommunens budget i samarbejde med direktion, de respektive centerchefer samt den øvrige forvaltning.
  • Udvikling af budgetmodeller og prognoser.

Du har:

  • En veludviklet analytisk sans, med blik for mønstre og tendenser.
  • Stor fortrolighed med KMD Opus Økonomi og MS Excel.  
  • Gode og konstruktive kommunikations- og samarbejdsevner, hvor du formår at formidle kritiske budskaber til dine samarbejdspartnere.
  • Styr på den gode præsentation af svært tilgængeligt stof med fokus på det væsentlige.
  • En relevant samfundsvidenskabelig uddannelse, en HK- kontoruddannelse eller anden relevant økonomisk uddannelse - gerne med nogle års erfaring fra arbejdet i en lignende stilling i en politisk styret organisation.

Du trives i en omskiftelig hverdag, hvor der er mange bolde i luften og korte deadlines på opgaverne. Du er en holdspiller som har lyst til at indgå i både det faglige, kollegiale og sociale samvær i afdelingen.

Løn- og ansættelsesvilkår

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Løn efter gældende overenskomst.

Arbejdsstedet er Frederikshavn Rådhus, Rådhus Allé 100, 9900 Frederikshavn.

Ansøgningsfrist, samtaler og tiltrædelsesdato

Ansøgningsfristen er tirsdag den 20. februar 2024. 

Samtaler forventes afholdt over Microsoft Teams onsdag den 21. februar 2024. Stillingen ønskes besat pr. 1. april 2024 eller efter aftale.

Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem ved at trykke på knappen ”Ansøg”. 

Vil du vide mere

Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Bo Kjelde på tlf. 2496 0915.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederikshavn Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Frederikshavn Kommune, Rådhusalle 100, 9900 Frederikshavn

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5987933

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook