Bliv en del af Job og Vejledning og støt sygemeldte borgere i at fastholde arbejdsmarkedstilknytning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at hjælpe os med at fastholde sygemeldte borgere på arbejdsmarkedet? I samarbejde med job- og virksomhedskonsulenterne vil du få en central rolle i arbejdet med at hjælpe sygemeldte borgere tilbage i job eller fastholde deres nuværende beskæftigelse.

Din funktion bliver at understøtte den virksomhedsrettede indsats for målgruppen samtidig med, at du skal have øje for borgere med funktionsnedsættelser, og hvordan vi kan kompensere for disse, så flest mulige borgere med funktionsnedsættelser kan fastholde og opnå tilknytning til arbejdsmarkedet.

Velkommen til Job og Vejledning
Job og Vejledning består af omkring 50 engagerede og motiverede kollegaer. Afdelingen består af 4 teams; virksomhedsservice samt jobkonsulenter, der arbejder med hhv. dagpengemodtagere, sygedagpengemodtagere og jobparate kontakthjælpsmodtagere – derudover er der tæt sparring med fagkoordinatorerne. Du vil blive en del af virksomhedsservice. 

Dine kollegaer er dygtige, og der er et godt fællesskab både fagligt og socialt. Du vil få fagligt udfordrende opgaver, og der er plads til, at du kan få indflydelse på dit eget arbejdsområde samt mulighed for supervision. Du kommer ind i en afdeling, hvor der er fokus på godt arbejdsklima og arbejdsglæde i en travl og dynamisk hverdag. 

Rammen for arbejdet i afdelingen er respekt for borgere, virksomheder og kollegaer samt kvalitet og dygtighed i arbejdet med at fremme den sygemeldtes tilknytning til arbejdsmarkedet, hvor din tilgang skal være coachende, koordinerende og proaktiv med udgangspunkt i den enkelte borgers mål i forhold til arbejde og uddannelse.  

Hvilke opgaver skal du hjælpe med?

  • afholde samtaler med sygemeldte borgere med et særligt fokus på vurdering af, om den enkelte borger har en funktionsnedsættelse, som udgør en udfordring/barriere for borgerens beskæftigelse
  • vurdere hvilke kompensationsbehov, som en funktionsnedsættelse medfører i forhold til borgerens muligheder for at fastholde eller opnå beskæftigelse
  • lave mindre arbejdspladsjusteringer
  • støtte borgere og virksomheder i brugen af de handicapkompenserende ordninger, og hvordan ordningerne kan bringes i spil
  • understøtte den virksomhedsrettede indsats via et håndholdt forløb med den enkelte borger i centrum
  • sparre med kolleger om indsatsen for borgere med funktionsnedsættelser
  • at udbrede kendskabet til og øge brugen af de handicapkompenserende ordninger, såsom personlig assistance og hjælpemidler mv. 
  • diverse administrative arbejdsopgaver

Hvad skal du kunne?

  • har erfaring med og forståelse for vigtigheden af den motiverende samtale med borgeren
  • kan arbejde ud fra en coachende tilgang 
  • har et godt kendskab til arbejdsmarkedet lokalt og regionalt 
  • kan opsøge, opbygge og fastholde kontakt til virksomheder gennem et troværdigt og tillidsfuldt samarbejde 
  • kan arbejde fokuseret, systematisk og resultatorienteret.
  • har kendskab til lovgivningen og mulighederne for at tilrettelægge en individuel og målrettet indsats for borgerens vej til raskmelding
  • har en relevant uddannelse og erfaring, gerne inden for beskæftigelsesområdet.
  • er rutineret bruger af IT, og er indstillet på, at dokumentationsarbejde indgår som en naturlig del af opgaverne
  • kan arbejde selvstændigt, men også indgå i et tæt samarbejde med kolleger
  • har gennemslagskraft og gode formidlingsevner
  • er indstillet på at indgå i tværfaglige samarbejdsrelationer

Har du spørgsmål?
Du kan få flere oplysninger om stillingen hos afdelingsleder Heidi Juel Frederiksen på mail hejk@frederikshavn.dk / tlf. 9845 5695 

Ansættelse
Stillingen er til besættelse pr. 1. januar 2025 og ellers hurtigst muligt derefter. Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen.
Kørekort til personbil er en forudsætning. Det er muligt at booke en af kommunens biler til tjenestekørsel. Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst samt ny løn.
Ansøgningsfristen er fredag den 8. november 2024.

Vil du vide mere?
Organisationsplan

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederikshavn Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Frederikshavn Kommune, Rådhus Alle, 100, 9900 Frederikshavn

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6137322

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet