Biblioteksfaglig medarbejder til indkøb og håndtering

Profilbillede
dato

Har du bøger som passion og styr på tidens litterære tendenser? Ved du hvad børn og unge gerne læser, og ved du, hvad ældre lånere sætter pris på?  

Brænder du for et præsentabelt og tidssvarende biblioteksrum, og er du samtidig en formidabel formidler, som sætter pris på den nære kontakt til lånere? 

Så er du måske den rigtige til vores indkøbs- og materialehåndteringsteam, som indkøber og håndterer bøger og lydbøger, film, musik, spil, tidsskrifter og magasiner, som skal på hylder og reoler i bibliotekets filialer. 

Indkøb og logistik er afgørende for bibliotekets drift, og medarbejderne samarbejder tæt med kollegaer på tværs af hele organisationen.
 

Stillingen er på 37 timer/uge med start fra 1. september 2024.

Stillingen er delt og kræver fordybelse i bibliotekssystemet backoffice. Samtidig forventer vi, at du har gode formidlingsevner, når du er vært i biblioteksrummet i bibliotekets filialer. 
Dit primære arbejdssted vil være i Frederikshavn, og du skal forvente at få vagter i alle centerets filialer fra Skagen i Nord til Sæby mod syd. Du skal indgå i vagtturnus i vores åbningstid, som også omfatter lørdage.  
 
Arbejdsopgaverne vil for eksempel være: 

  • Valg, indkøb og registrering af materialer til vores samling 
  • I samarbejde med dit team får du ansvar for bibliotekstekniske opgaver som fx fjernlån og revidering 
  • Dialog med lånere og pakning af bøger til vores "bogen kommer-ordning" for gangbesværede lånere
  • Du skal assistere i bibliotekets udlån med ekspeditioner og oprydning 

Vi lægger vægt på at: 

  • du har en relevant biblioteksfaglig baggrund og relevante kvalifikationer i forhold til opgaverne på biblioteksområdet. Et indgående kendskab til Cicero er en nødvendighed  
  • du har et godt overblik over særligt voksen- og faglitteratur 
  • erfaring med materialevalg og -indkøb  
  • du har styr på de digitale løsninger og kan guide lånerne på bibliotekernes digitale platforme 
  • du arbejder systematisk, omhyggeligt og selvstændigt, samtidig med, at du kan samarbejde med de øvrige kollegaer i en travl hverdag 
  • du er udadvendt, serviceminded og en tydelig kommunikator 
  • du har et godt humør, som smitter af på både kollegaer og borgere, også når der er travlt 
  • du er fleksibel og kan agere smilende i en omskiftelig hverdag 
  • du er initiativrig og har blik for, hvor du kan gøre gavn 
  • du er udviklingsorienteret, kreativ og idérig 

Flere oplysninger

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. 
 
Du kan læse mere om Center for Kultur og Borgerservice på kommunens hjemmeside. 
Du er også meget velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til stillingen. Alle henvendelser behandles fortroligt og kan rettes til områdeleder Sofie S. Olsen, telefon: 
29 48 31 80.  
Ansøgningsfristen er den 30. maj 2024 og vi forventer, at afholde samtaler den 7. juni 2024 på Frederikshavn Rådhus.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederikshavn Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Frederikshavn Kommune, Parallelvej 16, 9900 Frederikshavn

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6042297

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet