BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du styr på løn- og personaleprocesser, og har du lyst til at gå forrest for vores Løn- og Personale team?
Du får som leder af Løn og Personale det faglige- og personalemæssige ansvar for 13 engagerede personalekonsulenter med et højt fagligt niveau. Samtidigt får du ansvar for drift og udvikling af den service, vi tilbyder organisationen. HR og Personale består af tre teams: Løn og Personale, Forhandling og Jura samt Arbejdsmiljø og HR. Du vil have reference til HR og Personalechefen.
Dit job som leder af Løn og Personale
Din hovedopgave bliver at gå forrest i arbejdet med den strategiske udvikling af kommunens løn- og personaleadministration og rammesætte faglige mål for dit team, mens du sikrer en fortsat stabil drift.
Du skal bl.a. sikre en fornuftig balance, så vi på den ene side fortsat leverer ydelser stabilt til organisationens ledere og medarbejdere, og på den anden sideløbende omstiller os fx gennem øget brug af digitalisering og effektiv ressourceudnyttelse i teamet. Du får særligt fokus på den løbende omstilling og arbejdet med, hvordan driftsopgaverne kan tilrettelægges.
Du medinddrager naturligt dine medarbejdere i din vision for den interne omstilling, således medarbejderne finder mening og faglige muligheder heri. Samtidigt har dine medarbejdere også en stærk forankring i den stabile daglige drift, som er et essentielt fundament for kommunen. Du støtter derfor den høje kvalitet i det løn- og personaleadministrative arbejde og har solid forståelse for organisationens behov herfor.
Du bliver ledelsesrepræsentant i HR og Personales LokalMED. Arbejdet i MED er et vigtigt anliggende for os. MED-aftalen repræsenterer viljen til at skabe og fastholde fælles forståelse mellem medarbejdere og ledere, således arbejdspladsen opfattes som én enhed, der går efter samme mål.
Dine lederkompetencer og erfaringer er vigtige for os
Du har en relevant uddannelse og erfaring. Du er engageret i din ledelsesopgave og har en inddragende og motiverende ledelsesstil, og herigennem sikrer du et godt samspil mellem resultater og dine medarbejderes trivsel. Du trives i en dynamisk og omskiftelig hverdag i en afdeling med stor kontaktflade i hele organisationen.
Du kommer muligvis fra en lignende stilling med ledelse af løn- og personaleprocesser. Eller du har indgående kendskab til løn- og personaleområdet samt ledelseserfaring fra et lignende område. Det er væsentligt, at du drives af og trives med både udvikling af din afdeling, og du samtidigt balancerer fokus på sikker og stabil drift.
Du er naturligt tillidsvækkende, kan inspirere, motivere og skabe følgeskab ved at gå forrest. Du har en synlig og nærværende ledelsesstil, hvor du er nysgerrig og involverende, og hvor du samtidig kan sætte tydelig retning og træffe også svære beslutninger.
Vi forventer, at du brænder for faglig ledelse, er nytænkende og ser styrken i forskelligheden i opgaverne og medarbejdernes kompetencer.
Vi lægger vægt på, at du
- Har indsigt i løn- og personaleprocesser samt personalejura.
- Kan balancere drifts- og udviklingsprocesser.
- Har kompetencer indenfor procesoptimering.
- Kan bringe medarbejdernes kompetencer i spil samt sikre deres udvikling til gavn for hele afdelingen og organisationen.
- Har en indre drivkraft og praktisk erfaring med at fremme et positivt arbejdsmiljø og trivsel blandt medarbejderne.
- Er relationel stærk og har erfaring med opbygning af samarbejdsrelationer bredt i organisationen.
Vi kan tilbyde dig
- Et stort ledelsesrum i det daglige og på den langsigtede vision for teamet.
- En nærmeste leder, der er engageret i din trivsel og udvikling som leder – og bidrager til, at du lykkes med dine opgaver.
- En samarbejdsvillig organisation.
- Gode muligheder for personlig og faglig udvikling gennem sparring og uddannelse.
- Bred kontakt med mange centrale og decentrale samarbejdspartnere.
- Fleksibel arbejdstid samt mulighed for hjemmearbejde.
Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Der er tale om en fast stilling med tiltrædelse den 1. august 2024 eller snarest herefter.
Ansættelsessamtaler
Første samtale forventes afholdt den 11. juni 2024. Går du videre efter første samtalerunde, vil du blive bedt om at udfylde en Garuda-test, som du vil få en personlig tilbagemelding på inden anden samtale, som vi forventer at afholde den 20. juni 2024. Mellem første- og anden samtale vil du samtidig få tilbud om en 1:1 samtale med konstitueret HR og Personalechef Maria Østergaard Christiansen.
Vil du vide mere
Vil du vide mere, kan du finde vores ledelsesgrundlag her samt vores personalepolitik her.
Du er også velkommen til at kontakte teamkoordinator Mette Mejlvang på telefon 98 45 50 51 eller konstitueret HR og Personalechef Maria Østergaard Christiansen på 28 14 86 59.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederikshavn Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Frederikshavn Kommune, Rådhus Alle 100, 9900 Frederikshavn
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6044794