BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at bruge dine relationelle evner til at styrke jobcenterets kontakt med kommunens virksomheder samt opbygge en tillidsbaseret relation til borgerne i Jobcenter Frederikshavn? I jobbet som virksomhedskonsulent er dine vigtigste kompetencer din personlighed og energi, dit kendskab til det lokale arbejdsmarked og dine evner til netværksskabelse.
Du skal som virksomhedskonsulent understøtte ledige jobparate kontanthjælpsmodtagere og dagpengemodtagere i at komme i beskæftigelse, hvor virksomhedsrettede tilbud kan være et redskab såvel som individuelle motivationssamtaler.
Velkommen til Job og Vejledning
Team Job og Vejledning består af omkring 50 engagerede og motiverede kollegaer. Afdelingen består af 4 teams; virksomhedsservice samt jobkonsulenter, der arbejder med hhv. dagpengemodtagere, sygedagpengemodtagere og jobparate kontakthjælpsmodtagere – derudover er der tæt sparring med fagkoordinatorerne og ledelsen. Du vil blive en del af virksomhedsservice.
Dine kollegaer er dygtige og stræber efter gode resultater. Der er et godt fællesskab både fagligt og socialt. Du vil få en grundig oplæring til dine fagligt udfordrende og selvstændige opgaver. Du kommer ind i en afdeling, hvor der er fokus på godt arbejdsklima og arbejdsglæde i en travl og dynamisk hverdag.
Rammen for arbejdet i afdelingen er respekt for borgere, virksomheder og kollegaer samt kvalitet og dygtighed i arbejdet, hvor din tilgang skal være relationel, håndholdt og proaktiv med udgangspunkt i den enkelte borgers mål i forhold til arbejde og uddannelse.
Hvilke opgaver skal du hjælpe med?
- Via samarbejde med resten af teamet at matche borgerens kvalifikationer og kompetencer til virksomhedernes behov
- Afholde individuelle motivationssamtaler, hvor det handler om at udfordre, motivere og udvikle borgerens kompetencer i forhold til job- og uddannelsesmuligheder
- Opsøgende kontakt til virksomhederne og opfølgning på denne
- Etablering af virksomhedsrettede tilbud og dokumentere indsatsen
- Diverse administrative arbejdsopgaver
Hvad skal du kunne?
- Opsøge, opbygge og fastholde virksomhedskontakter gennem et troværdigt og tillidsfuldt samarbejde med virksomheder
- Har en bred viden om det lokale arbejdsmarked og jobmulighederne
- Mestre og udvikle den motiverende samtale med borgeren, da samtalen i Jobcenter Frederikshavn er en stor del af indsatsen
- Har kendskab til lovgivningen og de muligheder, der findes for at kunne understøtte virksomhedernes behov samt tilrettelægge en individuel og målrettet indsats mod selvforsørgelse
- Har gode formidlingsevner både i skrift og tale
- Kan arbejde selvstændigt, men også indgå i et tæt samarbejde med kollegaer
- Har godt humør og et positivt, helhedsorienteret menneskesyn
- Rutineret bruger af IT og er indstillet på at dokumentation indgår som en vigtig og naturlig del af arbejdet
Har du spørgsmål?
Du kan få flere oplysninger om stillingen hos afdelingsleder Heidi Juel Frederiksen på mail hejk@frederikshavn.dk / tlf. 9845 5695 OBS kun på mail i uge 13.
Ansættelse
Stillingen er til besættelse pr. 1. maj 2024 og ellers hurtigst muligt derefter. Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen.
Kørekort til personbil er en forudsætning. Det er muligt at booke en af kommunens biler til tjenestekørsel. Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst samt ny løn.
Ansøgningsfrist: onsdag den 10. april 2024, kl. 12.00. Samtaler afholdes torsdag i uge 17 2024.
Vil du vide mere?
Organisationsplan
Jobcenter Håndbog
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Frederikshavn Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Frederikshavn Kommune, Rådhus Alle 100, 9900 Frederikshavn
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6017986