Hejslet Begravelsesforretning fortsætter den grønne omstilling

Brødrene Frank og John Hejslet er drivkraften bag Hejslet Begravelsesforretning.
Profilbillede

Hos Hejslet Begravelsesforretning har de fortsat fuld fokus på miljø og bæredygtighed. Dét skyldes blandt andet de to ejere Frank og John Hejslets høje krav til en grøn linje. 

Hejslet Begravelsesforretning, der har forretninger i både Sæby, Frederikshavn, Hals og Vodskov, har ikke planer om at skære ned på den grønne og bæredygtige omstilling. 

Tværtimod har de en grøn indgangsvinkel til alt, hvad de foretager sig i den nordjyske begravelsesforretning.

“Vi kører grøn omstilling hele tiden, og vi planter et træ, når vi sælger en kiste. Det har vi kørt med i rigtig mange år," fortæller Frank Hejslet, der er den ene af de to ejere.

Hos Hejslet Begravelsesforretning investerer de også i bæredygtige urner og kister, hvor fiber-kister er noget af det nye, forretningen får ind. Frank Hejslet kan desuden fortælle, at forretningen genanvender alt deres emballage, der også går retur til leverandørene. 

Dét er noget, de har gjort i mange år i forretningen, men stadig har stor fokus på i dag.

Jubilæum næste år
I Hejslet Begravelsesforretning er de på nuværende tidspunkt 6 ansatte, der alle hjælper og løfter hinanden i flok.

"Vi hjælper altid hinanden, når vi har nogle svære cases og snakker om tingene."

“Den interne sparring er det, der er med til at gøre, at vi kan overleve, og baglandet hjælper også med den afladning, der skal til, når man har haft noget, som er svært," forklarer Frank Hejslet om det stærke kollegaskab i forretningen. 

Hejslet Begravelsesforretning er desuden indehaver af 3 rustvogne og kan prale af, at have eksisteret i snart 40 år, hvilket gør forretningen til én af de ældste begravelsesforretninger i Danmark.

Og det er ikke fra hvem som helst, at brødrene Frank og John Hejslet har fået deres store ekspertise og viden fra. Det var nemlig deres far, Villy Hejslet, der startede forretningen op i sin tid.

Den store erfaring blandt ejerne gør tilmed, at de har oplevet lidt af hvert i deres erhverv.

“Der er ikke mange overraskelser længere, fordi vi har været med fra starten," uddyber Frank Hejslet.

Som bedemænd er det især følelsen af at "gøre en forskel", der fylder hos indehaveren og noget der giver blod på tanden til at fortsætte.

“Det, der redder os, er, at vi gør en forskel, når vi for eksempel kommer ud til et dramatisk dødsfald. Men når vi så går derfra, har vi hjulpet de mennesker, som har haft et behov, og det er det, vi overlever på."

“Vi gør en forskel for dem, som er i sorg og har mistet," fortæller Frank Hejslet afslutningvis.


Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Hejslet Begravelsesforretning