Bliv leder af bofællesskab og gør en forskel for voksne med udviklingshæmning i Frederikshavn Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du et match til en lederstilling, hvor dine ambitioner for ledelse, faglig udvikling, og det gode og selvstændige liv for voksne udviklingshæmmede kan komme i spil? Så læs endelig videre. 

Frederikshavn Kommune søger en engageret leder, som naturligt ønsker at tage udgangspunkt i beboernes behov, sikre stabil daglig drift og udvikling af botilbuddet ved at skabe følgeskab.

De 45 beboere i Bofællesskab Vest har varigt nedsat fysisk- og psykisk funktionsniveau med varieret behov for vejledning og støtte til at kunne klare sig personligt, praktisk og socialt. Mange af beboerne har daglige aktiviteter andetsteds, så personalet arbejder primært morgen, aften og weekend. 

På nuværende tidspunkt er BOF Vest fordelt på to enheder samt et enkeltmandstilbud. Bo-enhederne er beliggende i Frederikshavn på henholdsvis Odinsvej med 31 beboere og Toftegårdsvej med 14 beboere. 

Stillingen som leder indebærer det overordnede økonomiske, personalemæssige, driftsmæssige og faglige ansvar for BOF Vest. Der er samlet ansat ca. 35 medarbejdere i en struktur med faglig koordinator og tovholdere, der assisterer dig i forhold til de faglige rammer og kvaliteten omkring beboerne. 

Som leder af BOF Vest skal du sikre en helhedsorienteret indsats for beboerne, og sikre fokus på kerneopgaven og på, hvorvidt indsatsen skaber den tilsigtede effekt for beboerne. Vi har de sidste par år udvidet det faglige fokus til både at indeholde en pædagogiske og sundhedsfaglig tilgang til beboerne, så personalesammensætningen matcher disse kompetencer, og et tværfaglige samarbejde er afgørende for at lykkes med kerneopgaven. 

I et samarbejde med personalet bliver din opgave, at sikre den overordnede drift og udvikling af stedet ved f.eks. rammesætning for udvikling af den faglige og professionelle kultur. Dette kalder bl.a. på autenticitet og dine lederevner til at sætte retning og få følgeskab. 

Som leder refererer du til afdelingslederen for Handicapafdelingen. Du vil indgå i et tæt samarbejde med de øvrige ledere i afdelingen, hvor der er 5 lederkolleger.

Handicapafdelingen er organisatorisk forankret i Center for Handicap og Psykiatri. (CHP) Du bliver derfor også en vigtig bidragsyder til hele centerets fremdrift og professionalisme.

CHP har et administrativt team, der arbejder centralt for vores tilbud, så her henter du den administrative assistance i forhold til f.eks. vagtplanlægning og økonomi.

Vi er stolte af vores vision – mission og værdier
I Center for Handicap og Psykiatri arbejder vi ud fra den politiske dagsorden, ”at den der kan selv, skal selv”, og vi har defineret vores fælles kerneopgave ”Vi styrker og udvikler”.

Du kan læse mere om Handicapafdelingens Arbejdsgrundlag med centerets vision og værdier her. Læs mere om Handicpafdelingens arbejdsgrundlag

I Center for Handicap og Psykiatri tager vi udgangspunkt i Frederikshavn Kommunes fælles ledelsesgrundlag. Ledelsesgrundlag (frederikshavn.dk)

Vi søger en leder, der kan leve op til disse forventninger 

  • Evne til at skabe følgeskab i medarbejdergruppen, og gode samarbejds- og relations kompetencer
  • Relevant grunduddannelse på minimum bachelor niveau 
  • Ledelsesfaglig erfaring og gerne uddannelse 
  • Strategisk tænkende, struktureret og velovervejet 
  • Klart kommunikerende på alle områder 
  • I stand til at arbejde værdi- og dialog baseret – og kan sætte fokus på, at et godt fagligt miljø skaber god trivsel 
  • Flair og interesse for økonomi, da der er krav om budgetoverholdelse
  • Lyst og evne til at lede i en politisk styret organisation
  • Arbejdstid planlagt med 2 aftener om ugen

Vi tilbyder

  • Et spændende, udfordrende og selvstændigt job
  • En fagligt dygtig og engageret medarbejdergruppe
  • Et godt samarbejde med de øvrige ledere i Handicapafdelingen og hele CHP
  • Supervision med lederkolleger i Handicapafdelingen
  • Ledelsesfaglig sparring og opbakning fra afdelingslederen i Handicapafdelingen
  • Grundløn på løntrin 47 samt funktionstillæg for aftenarbejde

Der er organisatoriske overvejelser om en anden ledelsesstruktur, som skal drøftes i MED systemet, og vi forventer en afklaring af dette ultimo oktober 2024. En eventuel ændring vil medføre, at ledelsen af Toftegårdsvej flyttes til andet ledelsesfelt.

Som leder i Handicapafdelingen får du en 4 ugers opstartsplan med afdelingslederen tæt på, en lederkollega som mentor, og som ny leder i Frederikshavn Kommune vil du få et heldags introkursus i den generelle ledelsesrolle.

Går du op i motion og bevægelse, så har ansatte i Frederikshavn Kommune dannet en idrætsforening, som du kan blive en del af. FKI har fordelagtige medlemspriser på alt fra fitness til svømning. 

Er du vores nye leder?

Finder du ovenstående interessant og har du spørgsmål til jobbet, så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Dorte Svendsen på 24 96 20 60 for yderligere informationer. Send evt. en SMS og du vil blive ringet op.

Vi ser frem til at få din ansøgning - Vi har ansøgningsfrist d. 25. oktober 2024.

Vi afholder 1. samtale d. 6. november 2024 og 2. samtale d.25.november 2024.

Vi bruger Garuda Kompetence Profil i ansættelsesprocessen for kandidater, som går videre til 2. samtalerunde.

Inden aftale om ansættelse indhentes relevant reference og straffeattest.

Stillingen ønskes besat 1. januar 2025 eller snarest derefter. Løn og ansættelse efter gældende overenskomst med SL. Løn forhandles med forhandlingsberettigede faglige organisation.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederikshavn Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Frederikshavn Kommune, Odinsvej 171, 9900 Frederikshavn

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6122417

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet