Faglig leder søges til juridisk team med strategisk ansvar

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Drømmer du om en hverdag, hvor du i en nyoprettet stilling kan bruge din faglighed til at udvikle et mindre team, samtidig med at du aktivt deltager som kommunens forhandler? Så er denne stilling noget for dig! 

Du bliver en del af Direktionssekretariatet, HR og Arbejdsmiljø, hvor du vil være den fagligt ansvarlige for teamet Jura og Forhandling, som foruden dig består af 3 kollegaer. Du vil have den daglige faglige koordinering, samtidig med, at du får ansvaret for den overordnede forhandling samt implementering af ny lovgivning og regler, som gælder for det personalejuridiske område inden for kommunerne. Derudover vil du have et strategisk ansvar, hvor du skal sætte retning for teamet, stå for den faglige udvikling og effektivisere brugen af ressourcer i teamet. Du vil være med til at forme og implementere strategier, der understøtter kommunens overordnede mål og værdier, og du vil fungere som en vigtig sparringspartner for ledelsen og øvrige afdelinger.

Vi udvider og styrker vores team Jura og Forhandling, da vi oplever, at organisationen har stor efterspørgsel på juridisk rådgivning og opgaverne bliver mere komplekse.

Direktionssekretariatet samt HR og Arbejdsmiljø er i dag to afdelinger, som fusioneres pr. 1. september 2024. Afdelingen består herefter af følgende teams: 

  • Jura og Forhandling
  • HR og Arbejdsmiljø
  • Klima, Udvikling og Kommunikation samt 
  • Politisk og Administrativt sekretariat. 

Afdelingen består af cirka 30 medarbejdere med forskellige faglige baggrunde, og du vil få reference til afdelingslederen af Direktionssekretariatet, HR og Arbejdsmiljø.

Din hverdag

Stillingen spænder over både personalejuridiske og strategiske ansvarsområder. Det kommer til udtryk ved bl.a. personalejuridisk rådgivning af organisationens ledere, forhandlinger samt strategisk styring og faglige udvikling af teamet.

Dine nøgleopgaver bliver følgende:

  • Personalejuridisk rådgivning til organisationens ledere
  • Sikre kvalitet, rettidighed og relevans i den juridiske rådgivning 
  • Sætte retning i samarbejde med afdelingslederen
  • Skabe resultater i samarbejde med et professionelt juridisk team
  • Forhandling med de faglige organisationer i f.eks. afskedigelsessager og sager om overenskomstmæssige vilkår 
  • Holde dig opdateret om ny lovgivning, regler, afgørelser og retspraksis inden for det personalejuridiske område
  • Implementere politikker og procedurer med henblik på overholdelse af gældende retningslinjer og love
  • Håndtere og koordinere sager i tvistighedssystemer bl.a. i samarbejde med KL
  • Rådgive og fortolke overenskomster inden for det personalejuridiske område.

Vi lægger vægt på, at du

  • Er uddannet Cand.jur/Cand.merc.jur med interesse og erfaring i det personalejuridiske område og gerne inden for det offentlige
  • Handler altid med høj integritet, hvilket opbygger tillid blandt dine kollegaer og samarbejdspartnere
  • Evner at sætte retning og klare ambitiøse mål, herunder kommunikere dem klart og tydeligt til teamet og organisationen
  • Agerer professionelt og ikke lader dig slå ud af uforudsete situationer
  • Er en støttende og involverende teamspiller
  • Evner at analysere komplekse juridiske spørgsmål og finde praktiske løsninger, mens du fastholder helhedsperspektivet
  • Kan balancere drifts- og udviklingsprocesser
  • Er relationel stærk og har erfaring med opbygning af samarbejdsrelationer bredt i en organisation.

Vi kan tilbyde dig

  • Et nyetableret spændende og ansvarsfuldt job, hvor du i høj grad får mulighed for at påvirke retningen og forme stillingens indhold
  • En nærmeste leder, der er engageret i din trivsel og udvikling – og bidrager til, at du lykkes med dine opgaver
  • En samarbejdsvillig organisation
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling gennem sparring og uddannelse
  • Bred kontakt med mange centrale og decentrale samarbejdspartnere
  • Fleksibel arbejdstid samt mulighed for hjemmearbejde
  • En uformel omgangstone og faglig dygtige kollegaer.

Løn- og ansættelsesforhold

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Der er tale om en fast stilling med tiltrædelse den 1. oktober 2024 eller snarest herefter.

Ansættelsessamtaler 

Første samtaler forventes afholdt den 23. august 2024. En evt. anden samtale forventes afholdt den 27. august 2024.

Vil du vide mere 

Vil du vide mere, kan du læse vores personalepolitik her.

Du er også velkommen til at kontakte Afdelingsleder af Direktionssekretariatet, HR og Arbejdsmiljø Maria Østergaard Christiansen på 28148659.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederikshavn Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Frederikshavn Kommune, Rådhus Alle 100, 9900 Frederikshavn

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6090509

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet