Assisterende leder til sundhedscentre i Frederikshavn med fokus på forebyggelse og tværfagligt samarbejde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at målrette indsatser til borgere i forebyggelses- og sundhedsfremmeforløb? Har du en åben og dialog baseret tilgang i din ledelse, og har du mod på at lede en gruppe af engagerede og højt kvalificerede sundhedsfaglige medarbejdere?

Så er du måske vores nye assisterende leder for Sundhedscentrene i Frederikshavn Kommune.  

Vi søger en assisterende leder til Sundhedscentrene i Center for Sundhed og Pleje. Sundhedscentrene er organisatorisk placeret under afdelingsleder for Team Udvikling, Team Demens og Aktivitetscentrene. Du bliver en del af et engageret og fagligt funderet lederfællesskab, der sammen skal drive drift og udvikling på tværs af områderne i Center for Sundhed og Pleje. 

Arbejdsopgaverne som assisterende leder for Sundhedscentrene er at lede den daglige drift i Sundhedscentrene herunder drift, personaleansvar og udvikling. Desuden vil der i regi af Team Udvikling være udviklings- og procesorienterede opgaver, der går på tværs af hele centrets funktioner.

Vi søger en leder med sundhedsfaglig baggrund gerne med erfaring inden for området. Du står i spidsen for et tværfagligt arbejdende team på 20 medarbejdere bestående af sygeplejersker, diætister og fysioterapeuter, der arbejder på tværs af teams i de forskellige sundhedsfaglige arbejdsområder og på tværs af sundhedscentrenes tre matrikler. 

Som assisterende leder for sundhedscentrene har du også et tæt klyngesamarbejde med regionen og de øvrige kommuner på området ift. sundheds- og samarbejdsaftaler.

Vi forventer, at du:

  • Har fokus på kerneopgaven og sikrer drift og udvikling af de borgerrettede opgaver i Sundhedscentrene  
  • Sikrer højt fagligt niveau og har fokus på kvalitetssikring- og udvikling i det tværfaglige arbejde
  • Har blik for udviklingen på området og gerne et skridt foran i et udviklingsperspektiv 
  • Kan indgå i et åbent og konstruktivt samarbejde med øvrige ledere i centret 
  • Har lyst til at udvikle metoder til øget udvikling af opgaveløsningen i Center for Sundhed og Pleje
  • Er god til at skabe overblik og uddelegere opgaver 
  • Kan arbejde procesorienteret og skabe rammer for, at medarbejderne kan tage medansvar i den daglige drift og udvikling
  • Er positiv, anerkendende og helhedsorienteret i din tilgang til andre mennesker. Alt sammen er med til at danne baggrund for at skabe et godt arbejdsmiljø med høj grad af trivsel og faglighed. 
  • En synlig leder, som tilgodeser alle 3 matrikler 

Om Frederikshavn Kommunes Sundhedscentre

Sundhedscentret har 3 fysiske placeringer i hhv. Skagen, Frederikshavn og Sæby og har 11 ansatte sygeplejersker, 5 diætister og 3 fysioterapeuter. Sundhedscentrene varetager kronikerrehabilitering og telemedicinsk monitorering til mennesker med kronisk sygdom samt sundhedsfremme- og forebyggelsestilbud, herunder nikotinafvænning, forebyggende samtale om alkohol og kommunens ernæringsindsats inden for både kroniker-, ældre- og børneområdet. Kronikerområder har tilbud inden for: Diabetes 2, hjerte, kræft, osteoporose og KOL.

Vi er netop i gang med en større udviklingsproces med implementering af den nye kvalitetsstandard for forebyggelsestilbud til borgere med kronisk sygdom, som Sundhedsstyrelsen udsendte i februar 2024, samt udvikling af interne kvalitetsstandarder i Sundhedscentrene.

Sundhedscentrene har fokus på at understøtte borgers viden, kompetencer og færdigheder, så borger selv, i videst mulige omfang, kan tage ansvar for at bevare og fremme egen sundhed og funktionsevne. Vi arbejder ud fra princippet om lige sundhed for alle. Vi målretter indsatser i forhold til det enkelte menneskes behov og differentierer forløb og indsatser. Med udgangspunkt i den biopsykosociale model vurderer vi det enkelte menneskes behov. Vi arbejder ud fra definitionen af rehabilitering:

Rehabilitering er målrettet personer, som oplever eller er i risiko for at opleve begrænsninger i deres fysiske, psykiske, kognitive og/eller sociale funktionsevne og dermed i hverdagslivet. Formålet med rehabilitering er at muliggøre et meningsfuldt liv med bedst mulig aktivitet og deltagelse, mestring og livskvalitet. Rehabilitering er en samarbejdsproces mellem en person, pårørende, professionelle og andre relevante parter. Rehabiliteringsindsatser er målrettede, sammenhængende og videns baserede med udgangspunkt i personens perspektiver og hele livssituation.

Omdrejningspunktet for vurdering af borgers behov er den afklarende samtale, der tager udgangspunkt i borgers sygdom, risikofaktorer, funktionsevne og hverdagsliv. Vurderingen af borgers behov er suppleret med anvendelse af PRO-data og vurdering af borgers sundhedskompetencer, ligesom inddragelse af pårørende kan være en væsentlig faktor. 

Hvem er du?

Du skal have en sundhedsfaglig autorisation, gerne fra et job med tilknytning til arbejdet inden for sundheds- og forebyggelsesområdet. 

Du har måske arbejdet med ledelse før, men det er ikke et krav.  Måske har du ledet projekter, måske har du vist, at du nemt opnår følgeskab, både fagligt og menneskeligt. 

Det, der er vigtigt for os, er, at du kommunikerer klart og tydeligt, og at du forstår at forventningsafstemning er essentielt for gode resultater. Du har i tidligere jobs vist gode samarbejdsevner med borgere, pårørende, personale, kolleger, samarbejdspartnere og frivillige. Du skal have sans for planlægning, da din hverdag bliver travl, og du skal kunne være rollemodel og inspirator på dit felt.

Det får du hos os

Vi sørger for, at du får en god introduktion og oplæring, hvor vi tager udgangspunkt i dig og dit ståsted. Du vil få imødekommende kollegaer i en kompetent og ambitiøs gruppe.

Vi lover dig, at du vil blive set og hørt i et konstruktivt samarbejde, og at vi løbende har fokus på faglig udvikling.

Hos os er ordentlighed, god og konstruktiv dialog og respekt ikke bare tomme nøgleord, men et krav, vi stiller til os selv - på den måde glider vores travle hverdag meget nemmere. Trivsel og arbejdsmiljø har stor bevågenhed i hele Frederikshavn Kommune, og derfor også hos os.

Frederikshavn Kommune tilbyder kurser og events for alle ansatte, som kan tilgås gratis i din fritid, ligesom der findes mulighed for at leje ferieboliger og blive medlem af en velfungerende kunstforening.

Stillingen er på fuld tid og med ansættelses pr. 1 december eller snarest herefter. 

Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. 

Inden ansættelse skal der fremvises straffeattest, ligesom vi efter aftale indhenter referencer.

Der vil være samtaler i uge 45. 

Mere nysgerrig? 

Vil du vide mere om jobbet, er du meget velkommen til at kontakte leder Britt Bengtsen på telefon 22 31 45 63 mellem 8 og 10 eller på mail: Brbe@frederikshavn.dk 
Vi håber, du er fristet og kan starte i stillingen snarest, vi glæder os til at høre fra dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Frederikshavn Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Frederikshavn Kommune, Rådhus Alle 100, 9900 Frederikshavn

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6135142

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet